יום רביעי, 7 בדצמבר 2011



בס"ד
ה"סילבסטר" חג גדול ל...יהודים[1]
"בביאת המשיח אני מאמין.
ואף אם יתמהמה, בכל יום אחכה לו  !"  
 - ובאמת אנו מאמינים : הן זהו אחד מעיקרי הרמב"ם באמונתנו. תארו לעצמכם שמסתבר ליהודי דתי שבעוד שנה בדיוק המשיח יגיע . איזו שמחה וצהלה :  חג גדול ליהודים -  ולכל העולם ! . . .  ואז, בדיוק לפני הרגע הגדול, כשכולנו נכונים ומזומנים לקבלת פני המשיח , במקום שנקבע מבעוד זמן, מסתבר שחלה טעות והוא לא יגיע . איזו אכזבה רבתי. אילו צער ויגון קודר!  
. . .   ובכן, דבר כזה קרה כבר לפני 1011 שנים, אבל בצורה שונה לגמרי.    ( על כך אני מרחיב בהרצאותי למבוגרים. כאן יובאו הדברים בקיצור).   
לקראת סוף שנת 1000 , סוף המילניום הראשון, החלו להתקבץ ברומא המוני חלכאים ונדכאים ממרחבי אירופה , שהאמינו, שישו המשיח עומד להגיע בלילה האחרון של אותה שנה, לפי חישובי-קיצין של "מומחי הכנסיה", על פי נבואות עתיקות שהסתמכו, כמובן , על כתבי הקודש.
היו אלה רוזנים, שועי-ארץ וגם המוני איכרים, שנטשו את כל רכושם, הונם, משפחותיהם ואדמותיהם , כדי להגיע "נקיים וטהורים" עניים כישו עצמו. לבושי סחבות וקרעים, עוטי שק ואפר על ראשם, נעו באלפיהם לקבל פני משיח , ברומא הקדושה, בדחילו ורחימו, לכשיגיע.  פרושים מכל אדם המתינו , סגופים כנזירים, לבואו של המשיח, מצפים בחיל ואימה למשפטו הנורא : רק הצדיק והטוב האמיתי יזכה לגן-עדן עלי-אדמות. כל האחרים, יישלחו , חלילה, להיצלות לנצח באש-הגיהינום. ומי לא פחד מאש-הגיהינום ? הן זה היה הנימוק העיקרי של כל המנצרים, מדורי-דורות .
הם הלכו וגדשו את העיר ורחובותיה, ואת גדות הטיבר, במשך כמה וכמה חדשים . קבצנותם האומללה, צחנתם ועליבותם המכמירה , המאיסו את העיר על תושביה הגאים. אפילו הקרדינאלים בואתיקאן לא ידעו מה לעשות.

ראה המשך : ה"סילבסטר" חג גדול ל...יהודים [2]

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה